He estat investigant algunes xarxes que no coneixia, com és el cas d'Edmodo. Aquesta és una xarxa orientada a l'educació, de manera que serveix com a vincle comunicatiu i interactiu entre professors i alumnat. Serveix per a tot tipus de matèries, així que no està restringida a una única àrea curricular, i permet fer activitats individuals i en grup, debats, lliçons i lectures complementàries. L'únic inconvenient és que cal registrar-se per accedir-hi, per la qual cosa solament els seus usuaris coneixeran els advantatges educatius que ofereix.
Com a proposta d'activitat educativa incorporant les xarxes socials, se m'acudeix que podriem utilitzar Instagram (perquè probablement tots els adolescents hi tenen un compte i hi són usuaris actius) per treballar l'escriptura creativa a partir d'una fotografia d'un company. En el meu cas, això seria aplicat a la classe de llengua anglesa, de manera que la tasca podria consistir en sel.leccionar una fotografia inspiradora de l'Instagram d'un company i aprofitar-la per escriure un text en anglés on quede reflectit això que els suggereix la fotografia. I, després, potser seria bona idea fer presentacions breus on els alumnes tinguen l'oportunitat d'exposar la fotografia juntament amb el seu text creatiu.
Per fer una reflexió final sobre el tema de la tecnologia mòbil aplicada a l'aula, pense que en molts centres educatius estan partint d'un enfocament incorrecte: es prohibeixen els dispositius mòbils perquè, molt freqüentment, és un element que distrau als alumnes. Malgrat això, pense que aquest tema és comparable al tema de l'educació sexual: més que evitar adreçar aquesta problemàtica, és més recomanable donar xerrades informatives on els més joves aprenguen sobre sexe, sobre com estar segurs i prendre les decisions correctes per a no tindre que lamentar conseqüències negatives futures. De la mateixa manera, caldria ensenyar als alumnes a utilitzar aquestes noves eines d'una forma adequada, i aprofitar-les per ampliar els seus horitzons, sempre amb la màxima precaució i possant l'accent en els perills que poden implicar aquestes pràctiques i com protegir-nos. Així, crec que podríem aconseguir que els xiquets i adolescents aprenguèren a utilitzar els seus dispositius mòbils amb cap, de forma responsable i conscient, que és, en definitiva, la mesura més eficient a l'hora de prevenir possibles "desgràcies virtuals".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada